מלחמת עיראק איראן חוזרת? הבמאים של דאעש חוסלו – פרויקט

    שלמה ריזל 1 Comment on מלחמת עיראק איראן חוזרת? הבמאים של דאעש חוסלו – פרויקט
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצבא העיראקי, בסיוע ובניהול צבאי של איראן, בפיקודו של מפקד משמרות המהפכה האיראניים הגנרל ג'עפרי פתחו ביומיים האחרונים בלחימה עזה בניסיון להשיב לידיהם את מחוז אל-אינבר – המחוז הגדול ביותר בעיראק המתפרס על פני למעלה מחמישית המדינה ומהווה את הגבול המערבי בין עיראק לירדן ולסוריה. בקרבות אתמול הצליחו הכוחות העיראקיים לכבוש מחדש את מפקדת משטרת התנועה המחוזית שנמצאת כ-6 ק"מ מערבית לעיר רמאדי – בירת המחוז. כיבוש המשטרה מהווה הצלחה גדולה שכן המדינה האסלמית הפכה את המקום לבסיס פעילותה באזור.

    במסגרת המאבק, מחישים האיראנים למקום את חיזבאללה העירקי ומיליציות שיעיות שגוייסו ב"גיוס העממי". למרות שישראל לא מתערבת רשמית בקרבות באזור, הרי שכיבוש המחוז על ידי האיראנים (מהלך חסר סיכוי, מלבד אולי ניצחונות טקטקיים, שכן מדובר במחוז סוני שהיווה את בית הגידול של אל-קאעידה עיראק שהפכה מאוחר יותר לדאע"ש) ייגרום להתחזקות ציר הרשע באזור בשל היווצרותו מחדש של הפרוזדור היבשתי מאיראן לעיראק עד לסוריה ולחיזבאללה.

    אגב, מנהיגים סוניים באזור טוענים בכלל כי כיבוש המחוז על ידי המדינה האיסלמית והמנוסה המבוהלת של צבא עיראק מהאזור היא לא פחות מקנוניה שנועדה בסופו של דבר להכניס לאזור את המיליציות האיראניות.

    ובתוך כך, במסגרת הלחימה הזו, תקף הבוקר חיל האוויר העיראקי יעד של המדינה האיסלמית באזור העיר פלוג'ה, צפונית לבגדאד. היעד לחיסול היו במאי הסרטים של המדינה האיסלאמית, אבו מוחמד אל-סורי ואבו אוסמה אל-אמיריקי. בעיראק טוענים כי השניים היו אחראים לחלק מסרטוני התעמולה האכזריים של ארגון הטרור, בהם עריפות הראשים של שבויי הארגון בסוריה ועיראק שנועדו ליצור בהלה בקרב השיעים ולעורר מלחמה פסיכולוגית, שעם יד הלב די מצליחה.

    ביומיים האחרונים חוסלו מן האוויר לפחות עוד 28 אנשי המדינה האיסלמית, אך הידיעה על חיסולם של הבמאים הוגדרה כהישג מבצעי בשל היותם "היו חלק מתעשייה רצחנית של אימה וזעזוע, שהופצה דרך הרשתות החברתיות כדי להאדיר את שמו של הארגון".

    ובינתיים, בעודו מנצל את המומנטום של כיבוש העיר תדמור שבמרכז סוריה, מנצל המדינה האיסלמית את כלי הנשק הרבים מאוד והכבדים שמצא במחסני הצבא הסורי באזור ומחיש תגבורות לכיוון דמשק, בניסיון לאגף אותה הן ממזרח (כפי שקורה כיום) והן מדרום, מכיוון ירדן וממערב, בהם שולטים כיום ארגוני מורדים אחרים. המדינה האיסלמית מוציא משאבים רבים בימים אלו בעיקר במלחמה מול ג'בהת א נוסרה – סניף אל קאעידה במדינה. בתדמור השתלט המדינה האיסלמית על שדה תעופה צבאי חשוב מאוד שעד לפני שנתיים היה הצינור העיקרי של נשק מתקדם שהגיע במטוסים לסוריה באמצעות מטוסי מטען מעיראק, זאת מלבד היות השדה בית חשוב למטוסי קרב-הפצצה של אסאד (השדה היה בעבר אימת ישראל בשל המטוסים החדשים שהיו בו באופן קבוע).

    יש לציין כי עם כיבוש אזור תדמור הגיע המדינה האיסלמית להישג מרשים נוסף כאש הוא שולט על למעלה מ-50% משטח סוריה, אך מדובר בעיקר על מדבריות ואזורים ריקים מאדם והתושבים עליהם הוא שולט מהווה רק 10% מאוכלוסיית סוריה.

    ובינתיים תושבים באזור דיר א זור שבצפון מזרח סוריה טוענים כי גורמים מארגון המדינה האיסלמית חפרו בחיפוש אחר שרידים, באזור שבו לטענת מקורות זרים הפציצה ישראל כור גרעיני של המשטר הסורי בשנת 2007.



    1 תגובות

    מיין תגובות